Blog - różne
Wyświetlono rezultaty 11-20 z 32.
O wolności wyboru
29-01-2012 13:26
27
Komentarze: 24W działach: różne, inne
Wolność. Każdy człowiek nosi w sobie to pojęcie. Jednocześnie każdy z nich nie umie dokładnie sprecyzować czym jest wolność. Niektórym kojarzy się ze swobodą, innym z poczuciem szczęścia, dla jeszcze innych to piękna idea. Wszyscy jednak w mniejszy lub większy sposób kojarzą wolność z wyborem. Posiadać wybór to być wolnym.
W dzisiejszym świecie ludzie mówią o sobie "Niby jestem wolny ale co mi z tej wolności? bo co z tego, że niby mogę skoro i tak muszę pewne rzeczy robić. Pracować, uczyć się, zaciągać i spłacać kredyty. Ile tej prawdziwej wolności pozostaje mi w wolności, którą oferują mi ws...
Back to the Neuroshima - Nowy Jork
17-12-2011 03:37
14
Komentarze: 2W działach: neuroshima, inne, rpg, różne
Historia pewnego pliku Dawno temu na którymś Wizkonie - chyba tym samym, na którym orgowie zamówili Trzewikowi pogodę na prelekcję o Monastyrze - zaczepiłem wspomnianą personę. Zaczepiłem w określonym celu - otóż miałem pomysł na Nowy Jork. Chwilę pogadaliśmy i zostałem odesłany do Blaszaka bo "on się tym zajmuje". Jakiś czas później nadarzyła się okazja wymiany kilku zdań z Blaszakiem. Przedstawienie pomysłu, zaprezentowanie wizji, kilka opisów. Na koniec usłyszałem "Dobra, zbierz to do kupy i wyślij mi mailem". OK. Wr&oa...
idee fixe
05-10-2011 15:37
26
Komentarze: 61W działach: idee fixe, RPG, różne, cyberpunk
Przeczytałem. Miałem napisać recenzję. Nie umiem. System mną wstrząsnął. Tak realistycznej wizji przyszłości, takiego przemyślnego opisu zmian społeczeństwa dawno nie widziałem. Tak dobrego składu i świetnego układu Rozdziałów nie spotkałem nigdy. NIGDY.
Od pierwszych stron wsysa. Zaskakuje formą i treścią. Poraża rozmachem wizji. Miejscami przeraża. Opis świata w postaci uwalonego przez komisję Ministerstwa Edukacji podręcznika do historii dla szkół podstawowych wgniata. Porywa, przeżuwa i wypluwa. Dalej jest tylko ciekawiej.
Świat Roku Pańskiego 2045 to technototalitaryzm. To świat wolnych...
Back to the Neuroshima - Front
07-07-2011 10:55
13
Komentarze: 0W działach: Neuroshima, różne, RPG, inne
Tekst oryginalnie powstał dla Prawdy - taka kontrgazeta dla Wieści z Frontu (które, swoją drogą, narodziły się w wyniku mojego pomysłu). I tam był pierwotnie opublikowany. Tutaj w nieco poprawionej wersji. Nieco, bo nie chciałem zmieniać oryginalnego brzmienia. A można byłoby zmienić sporo.
Opisuje bardzo ogólnikowo moje spojrzenie na Front, Posterunek i inne związane z tymi elementami aspekty świata NS. Oczywiście całość wpasowuje się w kontekst opisany w NS: Alternative i Rustbooka. Może komuś się spodoba i sam dziabnie podobną tematykę?
To efekt przemyśleń i rozmów z różnymi ludźmi na tem...
Kilka przemyśleń na temat Nemezis
01-05-2011 17:43
12
Komentarze: 19W działach: Nemezis, rpg, inne, różne
Od początku obcowania z tym settingiem nachodziły mnie różne myśli. Zbierałem się aby je jakoś uporządkować, ale nic mi z tego nie wychodziło. Więc machnę na żywioł.
Kilka sprawek mnie mocno zastanowiło. Pierwsza to dziwna krótkowzroczność wielu recenzentów. Nie rozumiem tego... Wielu utożsamia cały setting z planetami ABC i mają wielki problem aby wyjść poza to. Rozumiem, że Nemezis daje ABC jako tło niejako podstawowe do zabawy, ale kurcze to nie oznacza, że jest TYLKO o ABC. Tymczasem wielu recenzujących właśnie tak podchodzi do sprawy.
Przykład - psionicy. W podręczniku wyraźnie zaznaczo...
Nemezis - Czyhający u progu nowego millenium
30-03-2011 15:16
16
Komentarze: 9W działach: rpg, różne, Nemezis
Recka, która powstała szybko po odebraniu podręcznika. Leżała i czekała. Napisana z myśla o publikacji w innym miejscu, ale skoro nie pójdzie po co chować? Może akurat komuś się przyda? Czyhający u progu nowego millenium Wydawnictwo Gramel brawurowo wbiło się na polski ryneczek gier fabularnych, deklasując konkurencję jakością oferowanych usług i dbałością o klienta. Do tej pory jednak ich oferta mnie nie interesowała - zwyczajnie wyszedłem z założenia, że Dzikie Światy nie są dla mnie. T...
Nemezis - Fizyka Podróży Międzygwiezdnych
07-03-2011 22:26
10
Komentarze: 8W działach: Nemezis, rpg, różne
Cóż... O Nemezis mówi się sporo i nic dziwnego - świat ma potencjał, fajne pomysły i dużą różnorodność. Niestety podręcznik z gumy nie jest dlatego wiele rzeczy z niego wypadło. W dodatkach treść będzie sukcesywnie dodawana i dobrze, ale tymczasem potrzeba kilka elementów dopowiedzieć.
Na forum Gramela już się o tym pisze, a co. W Nemezis brakuje bełkotu technicznego. Innymi słowy wytłumaczenia pseudonaukowego co i jak działa. Pierwsza i najważniejsza rzecz to napęd FTL. No jest. OK. Ale jak działa? Czy można ścigać inny okręt w czasie wykonywania skoku? Czy taki podróżujący może zahaczyć o n...
Credo
22-01-2011 18:39
11
Komentarze: 0W działach: różne
Kilka uwag wstępnych.
1. Wpis nie ma nic wspólnego z fantastyką i tematyką portalu.
2. Wpis jest właściwie całkowicie prywatny.
3. Ma stanowić proste źródło, do którego w miarę potrzeby będę mógł skierować zainteresowane osoby.
4. Proszę nie zaczynać dysput w komentarzach. Jeśli zobaczę zalążek flejma - kasuję komentarze.
5. Jeśli ktoś ma ochotę na dyskusję - zapraszam na priv. Email lub wiadomość w zupełności wystarczy.
6. Wpis JEST flejmogenny, ale patrz punkt 4.
________________________________________________________________
Nie wierzę w przypadkowe powstanie Wszechświata. Ten twór jest...
Definicja RPG
12-01-2011 15:36
11
Komentarze: 6W działach: rpg, różne, społeczność
Na fali ostatnich ognistych i mniej ognistych dyskusji miałem napisać co nieco w tym temacie. Wiadomo - kuć póki gorące, pukać póki wilgotne, itd. Uprzedził mnie Ajfel ze swoim wpisem, a ponieważ zgadzam się z nim w 100% daruję sobie pisanie.
Idźcie i czytajcie.
http://earthdawn.ajfel.pl/2011/01/dlaczego-gry-fabularne-nie-potrzebuja-definicji/comment-page-1/#comment-130
PS. Ajfel mam nadzieję, że nie będziesz miał mi za złę wykorzystanie Twojego wizerunku?
O profesjach, zawodach i archetypach słów kilka.
21-11-2010 21:50
14
Komentarze: 15W działach: rpg, różne
Miałem właśnie sobie pouprawiać turystykę postapo w czymś, co nazywa się Fallout 3 (tej nazwy nosić nie powinno, mimo, iż nie jest to gra zła), ale naszło mnie.
Odkąd pamiętam zawsze w grach fabularnych denerwowały mnie profesje/zawody/archetypy (nieco mniej) i inne tego typu rozwiązania. Bo niby dlaczego Szczurołap z takiego Warhammera ma nie pracować jako Złodziej? Albo Ochroniarz jako Oprych? Albo czy Chemik z Neuroshimy nie może pełnić roli Speca, a Barbarzyńca z ddków roli sprawiedliwego woja? Co - oprócz ograniczeń systemowych - stoi na przeszkodzie?
Zawsze mnie to irytowało. Wolałem a...
Przejdź do strony: